Open Insurance
Open Insurance
پیشرفت لحظه‌ای علم و تکنولوژی باعث ایجاد صدها فرصت بهبود انجام فعالیت صنایع و کسب و کارهای کوچک و بزرگ شده است و کسب تجربه‌ای جذاب برای کاربران خود به همراه داشته به طوری که صنعت بیمه از این قاعده جدا نشده و مهمترین گام را با استفاده از امکان بیمه باز جهت ارائه سرویس ها و خدمات بیمه ای آنلاین برداشته است.


تعریف  Open Insurance

صنعت بیمه با نیم نگاهی نگاهی به سایر صنایع و با بهره گیری از حوزه فناوری اطلاعات جهت ارتقا سطح ارائه خدمات بر این شد تا علم و تکنولوژی را به خدمت درآورد تا به هدف خود برای ارائه سرویس های آنلاین از طریق وب سرویس های رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار(API) به عنواع مختلف مشاغل و افراد برسد.

با این رویکرد صاحبان کسب وکار در ساده ترین و راحت ترین شکل ممکن قادر خواهند بود انواع سرویس های بیمه ای را در کسب و کار خود دخیل نمایند و به این وسیله رونقی مضاعف به فعالیت خود داده و زمینه رشد و توسعه صنعت بیمه را فراهم آورند.

همانطور که متوجه شده‌اید بیمه گری باز (Open Insurance) به عبارتی نحوه به کار گیری (API( های باز شرکت های بیمه ای در برنامه‌های کاربردی و غیر بیمه ای سایر شرکت ها و استارت آپ ها برای ارائه خدمات و محصولات بیمه ای تعریف می‌شود به نحوی که حرکت در این مسیرشرکت های بیمه ای را به سمت همکاری با اپراتورهای تلفن همراه و یا استارت آپ های حوزه گردشگری و سلامت سوق داده و نتیجه این همکاری برای طرفین بسیار سودمند بوده است.

خیلی مختصر و کوتاه(Open Insurance)را می‌توان F بکارگیری مفاهیم نوآوری باز در صنعت بیمه تعریف کرد که با یکپارچه سازی سیستم‌ها و اپلیکیشن های مختلف داده‌‏ها را از منابع مختلفی دریافت و به بیمه‌‏گران کمک می‏‌کند تا فرآیندهای داخلی و نیز منابع داده‌‏ای خود را در اختیار سایر کسب‌‏وکارها قرار دهند و به این شکل خدمات بیمه‌‏ای را با پلتفرم‏ها و نرم‌افزارها و اپلیکیشن های دیجیتالی سایر کسب‏‌وکارها به اشتراک بگذارند.
اپلیکیشن های مختلف داده‌‏ها را از منابع مختلفی دریافت و به بیمه‌‏گران کمک می‏‌کند تا فرآیندهایداخلی و نیز منابع داده‌‏ای خود را در اختیار سایر کسب‌‏وکارها قرار دهند و به اینشکل خدمات بیمه‌‏ای را با پلتفرم‏ها و نرم‌افزارها و اپلیکیشن های دیجیتالی سایرکسب‏‌وکارها به اشتراک بگذارند.

با این اوصاف توسعه زیرساخت صنعت بیمه یکی از عناصر جدی برای استفاده از بیمه گری باز می‌باشد چرا که توسعه زیر ساخت با خود ظهور خلاقیت و نوآوری در نحوه تولید و استفاده از منابع عظیم را در تمام حوزه های فعالیتی بیمه ای به همرا ه خواهد داشت.

امروزه شرکت ها و صنایع بزرگ برای شتابدهی به نوآوری از جریان دانش موجود در سازمان خود کمک می‌گیرند و نحوه بکارگیری و استفاده از این نوآوری را به افراد متخصص خود آموزش می‌دهند و سعی در بکارگیری و توسعه آن در بیرون از سازمان خود دارند و با این کار قصد دارند مرزهای سازمان خود را با دنیای بیرون انعطاف پذیرتر کنند، تا جایی که امکان ادغام منابع با همکاران خارجی فراهم گردد.



ثبت دیدگاه
لطفاً نام خود را وارد کنید
لطفاً شماره همراه خود را وارد نمایید!
لطفاً آدرس ایمیل را بصورت صحیح وارد نمایید!
لطفاً عنوان دیدگاه را وارد نمایید!
لطفاً متن دیدگاه را وارد نمایید!
دیدگاه کاربران